2 mars 2012

sänder en tacksamhetenstanke till chilipeppar

Började dagen i samma miljö som jag avslutade gårdagen. Men först fick jag stå och hänga på låset med tanterna. Att vi stod där och hängde och väntade på en nyckel som skulle vrida om i låset var det enda vi hade gemensamt. Minuter senare tittade tanterna frågande och något ogillande på mig och mitt flytetöj. Dagens vattenlöpning skiljde sig på många sätt från mitt senaste dito, istället för att fördjupa den gyllene färgen kände jag hur varje minut tog mig närmare och närmare mitt normala vinterbleka varande. Flytkraften var något sämre och vågorna något mindre och sällskapet mindre underhållande men på det stora hela var det ett skönt sätt att börja dagen på. 13x2min max/1 min lugnt plus lite uppvärmning var utformningen på dagens pass, kör man intervaller är det inte alls en så tokig träningsform.

På vägen hem i vårsolen såg jag en man som fick mig att le och tänka att människor är underbara. Han var klädd i sina arbetskläder och övade danssteg på gångbanan, mina danskunskaper är något begränsade men jag skulle säga att det var vals.

Till min och Filippos stora lycka har vi inte hamnat i tacoträsket men senaste veckan har den stora damen upprepade gånger bett om Tacos. Idag föll mamma till föga, gjorde en välkryddad köttfärs och kunde sedan luta sig tillbaka hyfsad försäkrad om att det lär dröja innan Taco kommer efterfrågas.

När det fortfarande jetlagade medlemmarna av familjen somnat fredagsmyste jag med ett nytt TRX-pass. Jag kommer garanterat känna av det i morgon. 12 olika övningar uppdelade i par, varje par varvas under 5 minuter, 2 minuter vila och sen nästa par. Lite syra blev det men jag neutraliserade det med ett brett leende. Ett leende sprunget ur glädjen över att producera endorfiner och åter känna mig pigg och stark.

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med våren. MAn får träffa på allt möjligt folk när man är ute på promenad. Häromdan träffade vi på en tjej med en vacker katt i koppel. Så vacker katt du har, sa jag och log. Tack sa hon och log tillbaks. En sån liten händelse fick mig att le ikapp med solen :)

    Kramar

    SvaraRadera