16 mars 2012

om att räkna till 300 åtta gånger

Skönt att inte solen var framme idag och jag vårkänslor, för de dagarna är det extra plågsamt att inte få knyta ett par löparskor på fötterna och trampa Grimsta skog. Vädret gjorde det lite lättare att istället spänna flytbältet runt midjan och löpa runt i poolen. för att få omväxling byter jag simhallar, idag var det dax för Åkeshov, fördelen där är stora fönster vilket är bra för en ljusknarkare som mig. Dagens underhållning bestod i Stefans Holms dubbelgångare i bassängen, inte så lika rent fysiskt men ritualerna inför start. Och mannen startade flera gånger under min timma i vattnet. Ett tag var jag riktigt peppad när jag lyckades springa om en simmare ända tills jag insåg att mannen ifråga simmade långsammare än någon annan människa jag någonsin stött på i en pool. så hade vi det äldre paret som tittade varandra djupt i ögonen, så djupt att han var tvungen att simma ryggsim framför henne för att inte tappa kontakten, de vilade vid stegen och hånglade lite. Men den mesta av tiden ägnade jag åt att räkna, försöka pricka så rätt som möjligt. 300 sekunder sen lugnvila två minuter, åtta gånger upprepades detta. Jag räknade medvetet liiiiite för långsamt så att jag skulle bli "överraskad" när klockan pep till.

Gårdagskvällen tillbringades i poolen den oxå, i en simhall som är lite äckligare men helt klart fylld med intressantare människor. Redan på insimmet fick jag mjölksyra i armarna och förstod att det skulle bli ytterligare en seeeeg simning. Tack och lov var jag under de magiska 40 sekunderna igen på 50:an,det jag mig lite hopp. Och ikväll vann jag ett parti UNO, en vinst är alltid en vinst oavsett motståndet ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar