27 mars 2012

Ljusare tider

Ville även jag ha lite premiär i helgen och när 10 km löpning inte var något alternativ beslutade jag mig för att racern skulle ut på grönbete. Lite däckbyte på söndag förmiddag och sen bar det av ut på Ekerö. Det var allt annat än vindstilla men det var vindar av lycka. Jag verkligen älskar att cykla! Det var även premiär för utomhus cykling med tempobåge, kände mig inte helt avslappnad kan man väl säga, kändes lite vanskligt med balansen i blåsten. Kanske det bästa av allt var att jag efter 150 minuter klev av cykeln, utan minsta besvär och ryggen var hur mjuk och fin som helst. Gissar att vinterns styrketräning fyllt sin funktion, tack för det Magnus. Söndagen bjöd naturligtvis på ett besök i Spring Village. Gjorde ett försök till öppetvattenkänsla, 500 m utan att röra kaklet. Jag lyckades ta ett par rejäla klunkar av kolera vattnet vilket troligen är roten till det onda illamåendet som inträffade under natten.

Måndag, ny vecka nya tider på väg hem från jobbet var det dax att ta ett djupt andetag, hålla tummarna och testa benet. Sprang 2000m på bana, det kändes bra, men vilken teaser. Ville springa mer mer mer. MEN det viktiga är att det känns bra i benet även idag så jag är försiktigt hoppfull.

När jag mer i detalj studerade veckans träningsschema visste jag inte om jag skulle dra en suck av lättnad eller en av oro. Har vant mig vid ett visst antal träningstimmar per vecka och har lyckats få till varenda pass den här månaden och så helt plötsligt kommer en vecka med mindre träning! Lite av en vilovecka, vattenlöpningen för veckan är redan avbockad.....skall jag bli tvungen att städa och tvätta den här veckan alltså?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar