27 november 2011

kejsarens nya kläder

Oj oj så svårt det var att få till en date med John Blund igår, baksidan av att byta soffan mot trainern på lördagskvällen. För att komma i form till morgondagens verklighet, efter en vecka mer eller mindre inom husets väggar hägrar arbete i morgon, skulle första advent avslutas med ett simpass med Human Ambition i Vårby. Fick med några nybakta "kattbullar" och höll i hasten på att glömma handduken. Skulle visa sig att en glömd handduk skulle varit lidrigt i jämförelse med verkligeheten, jag hade glömt BADDRÄKT! Hade inte ens några anständiga underkläder eller andra träningskläder som skulle duga som substitut. Micke lyckades hitta den här simskolefrökendräkten till mig. Jag slapp frysa och kunde vara med på passet. Nu är det ju så att min rörlighet i axlarna har lite att önska, flexibiliteten ökade ju inte direkt. Under första teknikövningen som var "Brasilian" hade jag svårt att nå plattan mellan benen. Det visade sig att det vankades testlopp 4 x 100 m, perfekt dag för det. Hade lite svårt att hitta ett bra vattenläge i dräkten, var ju en stund sen sist.  Efter uppvärmning bjödes det på tre gåbger 12x25 med diverse teknikövningar sen var det dags för heat nummer ett där jag var en av  sex startande. Hade inte hittat samma sköna känsla som i torsdags men var så klart taggad, tävlingsmoment har alltid den effekten på fröken Vidarsson. På banan bredvid hade jag Yvonne som sporrade vi var mycket jämna. De två första kändes tyngst sen hitta jag en bättre teknik och serien blev som följer 1.38.0, 1.41.8, 1.38.0 och 1.37.5 armarna skaka när jag slog i kaklet på sista men sååååååå skönt. Sen följde 12x25 andningskontroll 3,2,1 andningar och några 25:or lugnt till max och max till lugnt. Sen var det dax för heat två som var lite snabbare än det första.

Alla fördigsimmade som övergick till att bli hejarklack

Klart för start!
  På hemvägen smakade jag på de nybakta katterna, de smakade gott. Summerade första advent och kände mig rätt nöjd bortsett från vädret. Men även det hade blivit bättre det som smattrade mot rutan var inte rent regn utan något snöblandat, på väg åt rätt håll alltså. Vi har lyckats beställa garderobsdörrar så våra kläder som samlat damm sen i januari kan gå tillbaka till att bara vara kläder. Lussekatter har bakats och hela köket har varit ned mjölat som sig bör när tre flickor ägnar sig åt kreativ bakning. Blev några jul upphottade skorpor oxå! Som avslutning lite rörlighetsövningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar