22 november 2011

en mellan dag så här en månad innan jul

Sjukdomarna och uppesittarnätterna fortsätter, inatt satt jag i soffan med E som hade ont i örat och samma temperatur som mitt morgon kaffe. Dagsljuset verkade dock göra susen, de båda systrarna har lekt hela dagen värkande öra till trots. Boksorteringen fortsatte när allt var borta under trappan hade tjejerna redan flyttat in. Det är ju bara självskrivet att man skall bo där, eller åtminstonne åka på semester dit i tio dagar.

Träningsmässigt blev det en mellanmjölksdag, lite lagom sådär. En kvart styrketräning, programmet tar visst inte längre än så. Första löpskolningsklassen, lite teknik övningar inne och sen några korta korta intervaller på vår gata i stan, avklarat på 20 minuter. Ytterligare ett minimalistiskt pass hittade mig idag. Medan Greta var på simskola rev jag av några längder. Hade 25 minuter på mig, kort uppvärmning 200 m sen 10x50 start på 1.10, 10x25 start på 35 och sen 200 m, nedvarvningen gjorde vi gemensamt abborren och jag. Hade behövt en hov för att fånga henne och få med henne ut i duschen, tillslut blev vi dock både tvagade och bastade. Allt medan G storögt observerade ett gäng gymnastiktjejer, "jag vill se ut som du gå som du u u u....."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar