15 november 2011

Varken hackat eller malet, trillat eller rullat

På vägen hem bråkade jag med mig själv, skall jag vara en bra mamma och ställa mig och rulla köttbullar innan vi drar till simhallen eller blunda med samvetet och slänga några korvar i stekpannan istället. Korv skulle innebära, om allt flöt på, knappt en timma där jag skulle kunna få till 20 km:aren på trainern och ha träningen avklarad innan simskolan. Jag satsade på korv alternativet, första haken var en treåring som inte ville åka hem utan skulle direkt till badhuset. Sen var det fel fördelning på ketchupen, en ketchupkorv i knät och några toalettbesök innan vi kom ner i källaren där det vankades film och trainer. Timman hade krymt till 40 min. Men nog skulle jag hinna 20 km. Det hade jag med all säkerhet gjort om det inte var så att dagens pass var min världspremiär på trainern. I min enfald trodde jag att jag på något magiskt sätt skulle förstå vilka knappar jag skulle trycka på bara genom att kasta ett öga på displayen. Vilket misstag i ordningen vi är inne på vid det här laget vet jag inte. Cadens, Watt, OCD och en rad förkortningar till. Minutrarna gick, "vi skall alltid vara vänner Micke" "ja alltid" hördes i bakgrunden, och jag bläddrade i manualen spelade piano på knapparna och svor. Tillslut körde jag igång på något som jag trodde var 10 watt, fattade inte varför det kändes så tungt, försökte växla med de vanliga växlarna vilket lät oroväckande. Jag trodde att poängen med trainer var att träna stillastående, men inte då. Fem gånger fick jag hoppa av cykeln då jag cyklade ur ställningen med framhjulet, hur i h....... är det möjligt? Svaret fick jag av min bror några timmar senare. 10;an stod för motståndet, max motståndet. Inte hann jag med hela det tänkta passet heller blev bara 13 km så passet måste köras om! Inte hann vi i tid till simskolan heller. Men tack och lov: slutet gott allting gott, hade med mig två nöjda badflickor hem.

Först i morses fick jag veckans träningsprogram av Magnus, det blev en besvikelse ingen löpskolning, ett styrkeprogram med skivstång och andra redskap jag inte har, pust! Lyckligtvis hade det blivit knas någonstans på vägen och jag hade fått någon annans träningsprogram. Vad besviken den personen blir när han får sitt pass! Nu kommer det Bli svårt att få in 2xstyrka, 2xcykel, 2xlöpning och 2xsimning den här veckan när starten gick först idag och ett pass måste göras om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar