17 november 2011

Bambi på hal is gånger flera

Nu har chocken lagt sig, tror jag. Efter att jag lämnat två barn varav en pjamasklädd på dagis, förlåt förskolan igår satt jag i bilen och tänkte "Jag måste köra lugnt, det är halt och jag har sommardäck. Måste by......." där avbröts tanken av bom smack chock chock chock. Från ingenstans eller ja någonstans ifrån kom så klart bambi. Eftersom jag just tänkt sommardäck vågade jag inte bromsa för häftigt ville inte ha morgonrusningstrafiken i bagagen och inte de mötande i fören heller. Stannade och klev ur bilen på skakiga ben. Väntade mig blod och ett djur i smärta men bambi var borta kvar var dock en med trafikant som stannat. Snällt, tänkte jag men den tanken satte sig på tvären i halsen när mannen började skälla ut mig! "Såg du inte rådjuret? Du bromsade inte ens! Jag såg djuret! Nu måste du ringa polisen" Jag hulkade bara fram en bråkdel av det jag senare önskade att jag sagt. Som tur var blev jag bättre bemött av 112 och senare viltvårdarna.

När det var dags att lämna jobbet på eftermiddagen hade jag inte riktigt ryckt upp mig än och tanken att hoppa den inplanerade träningen slog mig, den slog mig bara som tur var i form av en boomerang. Stannade i Ålsten för att köra mina intervaller, här ute i förförorten lyser de inte upp löpbanan, kanske för att den inte är till för allmänheten. Nu var det min tur att slira runt, halva banan var rosa glittrande snarare än röd, men jag hade ju Ö till Ö-skorna så om de klarat våta klippor borde de väl klara lite iskristaller. Instruktionen var 10x400 med dubbla tiden vila stillastående eller på sin höjd gående. På tok för kallt för stillastående vila, vilan kändes lång ändå. Insåg varför jag aldrig lyckats hålla ett jämnt tempo på mina intervaller tidigare, jag har vilat för kort mellan. Nu avvek de två första lite grann 1.21 och 1.24 sen var det mellan 1.26 och 1.29. hade varit intressant att veta om det gick fortare på den upptinade halvan av banan.

Väl hemma tog jag mig an styrkepasset. Tur att ingen såg mig när jag försökte balansera på gymbollen, trodde att de hette pilatesbollar men de har tydligen bytt namn! Oavsett namn var det en utmaning. Kunde konstatera att jag definitivt behöver en mindre boll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar