24 november 2011

En kväll i Vårby kan vara helt helt .......underbar

Höll på att inte bli iväg släppt av den lilla damen i familjen, det är tydligen hon som bestämmer här hemma nu för tiden, om man får tro henne. Där av missa jag insimningen fick ge mig i kast med "the brasilian" på engång. Det var så underbart att ge sig iväg i vattnet, energin flödade i kroppen och jag log under vattnet. Länge sedan jag kört ett så uppskattat pass. Var väl därför nästa övning gick så bra, 25:or med en mindre andning för varje. Började på två-takt, tre-takt osv när det var dax att byta station hade jag kommit till 23-takt. Uppnext var benspark i 15 minuter utan avbrott, hade varit och hämtat ett paket från "swim-shop" idag, paketet innehöll bland annat ett par fenor vilket passade ypperligt. Även benspark kändes bra. Kvar var teknik station med coachen, vi fick beröm vilket alltid är en kick. Själv fick jag upptäcka vad som händer när man rör lite på höfterna. Av någon anledning hade jag fått för mig att INTE röra på höfterna var det rätta, jag hade fel. Sen var det 25:or max med start från pall. Jag dansade nästan hem, gud vad jag behövde det här passet.Skön simning, trevliga människor och bra coachning. Gårdagens grådask var som bortblåst! I bilen hem sjöng jag ikapp GES, fanns inget bättre på radion.

1 kommentar: