21 november 2011

OCD, GAD och tidsoptimism

Var en mycket orolig sömn i natt och rätt dekadent, om nu sömn kan vara dekadent men sover man på soffan med tv:n på tycker jag nog det. Lyckligtvis inga mer nersmutsade sängkläder eller liknande. Alla behöll sin frukost. Förmiddagen ägnades åt att packa upp böcker och lite tvångsmässigt organisera dem i olika kategorier, färger, storlek osv i hyllorna.

Nu har vi börjat kila stadigt trainern och jag, idag var det ett pass 2x20 km med tio minuters vila som stod på schemat. Barnen hoppade i sängarna och lekte med gymbollarna medan jag trampade och skapade pölar på golvet igen. Så där 10 km in i passet började flickorna leka skola och då skulle man tydligen läsa ALLA böcker som under förmiddagen sorterats in i hyllorna. Det fick passera, viktigare att de var sysselsatta, "kreativa" och nöjda. Det har positiv effekt på mammas samvete som i sin tur gynnar träningen. Även detta pass klämdes in med skohorn så det var en genomsvettig ostretchad gympafröken som var på plats med tre minuters marginal.

Vardagslyx i from av dukat bord med en glad familj runtomkring när vi kom hem, tack och bock. Sen åkte kofoten fram och ett litet styrkepass kunde klämdas in. Nu skall jag bara se till att återställa vätskebalansen så jag inte får besök av hammarmannen i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar