20 november 2011

Cykeltest, mammafest och ångestgäst

Ville vara säker på att vara ordentligt uppvärmd inför lördagens maxtest på trainern varför jag ägnade hela lördagförmiddagen till att städa. Tog en paus för att läsa på i manualen hade bestämt mig för att det skulle bli  rätt den här gången. Läsandet ägde rum i solen på altanen,var ju tvungen att få känna lite på det fina höst vädret. Ångrade att jag inte kört trainern på fredagen hade varit skönt med löpning i solen istället för i fredagens grådask.

Jag gjorde ett kadenstest, tyckte kanske att 18 verkade lite mycket men vad vet jag om det? Precis när jag skulle börja hitta jag en liten magnet på golvet vid trainern, förstod att den borde höra till mackapären men kunde inte hitta vart den saknades. Svaret fick jag efter passet då jag skulle läsa av datan, 20 km, 38 min, medel watt 191, medelpuls 181 och kadens 0. Den lilla magneten hade rymt från trampan och varven kunde alltså inte räknas. Hade kunna kört en duathlon då det var en liten pool av svett under cykeln när passet var klart. Inte ens en solig dag med trettio grader kan man svettas på samma sätt när man cyklar ute.

Hann inte eftersvettas ordentligt, bara att kasta sig in i ducshen för att i rask takt promenera med två barn och en vagn till kvällens mamma-barn middag, det var livat värre men trevligt. Eftersmaken vart dock sådär. Höstens första uppkastningssjukdom har drabbat vår tappra treåring, tur vi hann klara av IKEA först. Nu vart det bara vår egna soffa som fick sig en omgång. Mamma behövde omedelbar ångest lindring, Paellan som hon nyss lagat fungerade dock i motsatt riktning men ett simpass i Vårby med HA gjorde susen. Ett pass med fokus på andning och andningsteknik lite likt torsdagens pass men inte lika tufft. På hemvägen skulle jag försöka införskaffa lite laktosfria produkter men utan framgång, varken Shell eller Statoil hade en endaste liter mjölk av den sorten i sitt sortiment. Shame on you. Har även pumpat upp den nya gymbollen, storlek mindre, och kört styrketräningspasset idag. Nu skall jag sova som på nålar några timmar och lyssna efter ovälkomna ljud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar