18 november 2011

Better to be safe than........

Efter onsdagens aktiviteter var det dax att dubbaupp. Filippo fick ta hand om bilen och utrusta den medan jag såg till att förse mina fötter med något som kan hålla greppet i vinter. Blev så klart ett par Is Baciller om man använder google översättning, antagligen mer kända som "ice bugs". Så snö och is välkommen hit. Var lite besviken att det var fem plusgrader när jag mellanlandade på "Mossens IP" på väg till dagis för ett max test på 5000 m. Värmde lite kort, kände att benen var lite tunga och förstod att det inte skulle bli mitt max max men det slutade helt ok, 21.37 hyfsat jämt tempo. Gick kanske ut lite hårt 4.06, 4.23, 4.28, 4.21 och 4.15.

Sen var det dax för nästa test, fredag eftermiddag att ta sig hem från dagis på 21.37 minuter eller snabbare! Klockade inte men känslan var att vi klarade det testet rätt bra idag. Var dock tvungen att lova att det skulle serveras pop corn.......INNAN middagen. Kan man gå till dagis i pyjamas kan man väl äta pop corn till förrätt. Tyvärr serverade kyparen fel vatten, "mamma jag är allergisk mot vanligt vatten jag dricker bara bubbelvatten" deklarerade den minsta damen. En bastu på det och så var fredagskvällen biff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar