7 juli 2011

Terror i Tanto

Idag har jag tränat käkarna, gäspat gäspat och gäspat. Igår bjöds det på sommar igen. Cykeln till jobbet. Det var en stor besvikelse när jag insåg att sommarschemat på SATS inte innehöll mitt älskade onsdagspass. Min sista vecka på söder utan träningspass och möjligheten att säga farväl till min lilla extra familj. För att lindra smärtan körde jag ett eget svettigt pass i Tanto med omnejd. Det var trappor, backintervaller och tabata. Övningarna jag körde burpees, dips, armhävningar, utfall, sidoplanka, vanlig planka och rygglyft. Med en iPhone kan man ladda ner Tabata app och sen är det bara att köra, kul, effektivt och lätt att anpassa efter den egna förmågan.

När arbetsdagen var till ända var det middagsdate på Kungsholmen som stod på agendan. Gott men framförallt avkopplande och trevligt. Så trevligt att vi var tvugna att fortsätta till Mälarpaviljongen några timmar. Bra uppladdning inför söndagen? Tveksamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar