4 juli 2011

Nedräkningen har börjat

Det fick bli fyrhjuligt till jobbet idag, inte speciellt lämpligt för en sån som mig. Speciellt inte när det står still meter efter meter. Jag tittade drömmande på alla som susade förbi på sina cyklar och tröstade mig med mitt medhavda kaffe.

Har spenderat dagen i ett källarförråd och arkiverat journaler, tur att jag har viss simultankapacitet så jag kunde förgylla monotonin med sommarpratare i lurarna.

Svor mig genom rusningstrafik och vägarbeten. Min Ö till Ö kompis satt ännu mer fast i den fördömda trafiken så jag sprang de första fem kilometrarna själv och fick sen sällis på slutet. Idag var det offroad som gällde och där med ett något lugnare tempo än igår. Vänster vadens stelhet hade även den en viss effekt på tempot. Whats wrong with my left side? Kamma ihop dryga sju km innan det var dax att bada. Hamnade på efterkälken även idag pga av påklädningssvårigheter. I dag var det fokus på teknik, jag fick extra träning i form av att försöka ignorera och fortsätta simma trots återkommande kramp i vader och lår! Fick ännu några värdefulla teknik tips från Micke. Så mycket roligare att simma när man känner att man utvecklas. Hade jag tyränat på egen hand hade jag kunnat simma längd efter längd och inte blivit ett skit bättre utan bara mer och mer uttråkad av simning. Vi avslutade passet med att jag och Erika körde lite ö till ö träning iform av att försöka simma nära och "kommunisera",  navigering och hitta lämpliga uppstigningsplatser. Glad, pigg och grymt taggad när det var dax att åka hem.
Första Hellas träningen utan sol och under 20 grader varmt, borde inte vara långt i från 
vad vi troligen möter i september. Känns skönt att det finns en i laget
som har förstånd nog att bli bra på bild, tack Erika
The team on a sunny day

Fyra dagar kvar sen är det semester ytterligare två dagar och det är destination Vansbro som står på agendan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar