23 juli 2011

Föräldrar på vift


Kanske det bästa med vuxensemester är att man hinner så mycket på så kort tid. Redan klockan nio på morgonen hade jag sprungit 15 km längst Franska rivieran, ätit frukost och var redo för stranden. Filippo hade under tiden klarat av 100 push-ups och ett antal kaffe. I drygt en halvtimma ägnade vi oss åt strandtennis, helt ostörda! Bortsett från en tant på en bänk på trottoaren som, tyckte att vi skulle flytta på oss så att inte hennes glasögon gick sönder. Oj vad jag önskade att jag hade lite bättre bollsinne så jag kunde satt den illrosa bollen mitt mellan ögonen på henne.

Efter lunch ville jag ha lite uppmärksamhet av alla solbadare. Tog på mig mina nyinköpta “Five fingers” (Ja så är det, även jag har fallit dit ! För en svensk tös som älskar att gå barfota är dessa skodon en mycket bra kompromiss.) och mina nya simglasisar, dessa liknar lite mer cyklop än simglasögon. Under 30 minuter simmade jag fram och tillbaka längs stranden, gjorde ett litet avbrott i mitten för att ta en springtur och dra uppmärksamheten till mig själv ännu lite mer. Bra simträning då det gick hyfsade vågor och jag fick smaka saltvatten. Jag avstod neoprenet finns ju gränser för hur mycket man vill utmärka sig. Tänkte att kanske kompenseras dräktens flytkraft av saltet i vattnet, men riktigt sån tur hadejag inte.

På kvällen froterade vi oss med rikemansfolket I Cannes, Champange, hummer o ett drama bjöd kvällen på. Dramat var en fin dam som solat för mycket, vätske ersatt för lite och toppat med att röka vattenpipa. Hon kolapsade i restaurangentrén och snacka om att få uppmärksamhet, hon blev t o m filmade av två sympatiska pojkspolingar.

Morgon nummer två blev det en snabb femkilometare, gårdagen till trots gick det 10 sekunder snabbare än sist, måste vara kompressionstightsen. På eftermiddagen var vi i Antibes och jag bestämde mig för att underhålla även dessa strandgäster. Skippade skorna men körde blå badmössa istället sen simma jag en halvtimma och det var lika lätt att följa mig som hade jag haft en GPS kopplad till varenda badgäst. Bäst av allt är nog ändå baddräktsbrännan på ryggen som simningen förorsakade!

Tredje morgonen var det tre timmars städning innan avfärd. Att ha egen lägenhet har ju sina för och nackdelar, städningen faller inom kategorin "nackdelar" även om Filippo ägnade sig mer än lovligt mycket åt denna aktivitet under vår semester. Pusskalaset som ägt rum i kväll visste inga gränser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar