17 juli 2011

Första semesterveckan blev semester även från träningen, eller nästan i alla fall. Det var inte min plan!  Onsdagen blev helt träningslös då huset var välfyllt av familj och släkt, mysigt men inte speciellt adrenalin fyllt. Inga stora familjebråk eller tuffa träningspass. Fick dock en sjukgymnastkonsultation av bästa moster och domen löd; vänster ben 1 cm kortare. Skall fylla ut skon på höjden, problemet är bara att det är vänster foten som redan lever trångt i sin sko.

Torsdagen bjöd dock på ett löppass efter några huttriga timmar vid stranden. Äntligen fick jag provspringa de nya kompressionstightsen, grymt sköna tveksamt om de hade någon effekt på hastigheten. Kändes tugnt, kan vara kopplat till de senaste dagarnas leverne, men ändå skönt. Merparten av de 13 kilometrarna sprangs "ospårat" i Grimsta, bästa löpningen. Terränglöpning ställer krav även på metal skärpa för bakom varje tallrot lurar en stukad fot. Kände av tisdagens "snedsteg". Efteråt plågade jag familj och gäster med att gå runt i mina svettiga tights, för bästa effekt skall de behållas på ett tag.

Fredagen ägnades åt våtdräktskirrurgi, packning och att vinka farväl till bästa storebrosan med familj och sen pussa hej till nästa gäng familjemedlemar.

Nonni vistelsen invigdes med ett backträningspass, några minutersuppvärmning sen 30 minuter opreparerad backe, upp och ner, upp och ner gånger flera, mycket sten att parera. Sprang några km på flacken innan jag gav mig på backen en sista gång och sen hem och stretcha. (har blivit uppmanad från flera oberoende håll att inte slarva med stretchen) Blev 80 minuter och sen kunde jag njuta i fulla drag av årets första GELATO!

Trappträning erbjuds hela dagarna här hos nonni och i morses när jag skulle ner till kaffet märkte jag av gårdagens backträning kompressionstightsen till trots! Denna dag har hittills endast erbjudit spöregn och en enorm kvalmighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar