19 juli 2011

efter sol...

ett mycket tillfälligt uppehåll i regnet igår, tur att jag sprang den där milen ändå. Det är nämligen inte tänkbart att ge sig på löpning i Borgosesia regn, inget vanligt sommar regn utan gudarna står med hinkar och öser ner, 30 sek och du är genomblöt! Därför fick det bli ett besök till simhallen idag, ganska intressant.

När jag betalar entre frågar de mig om jag har cuffia e ciabatte (badmössa och tofflor). Självklart hade jag badmössa, dock inte av den anledning man har badmössa i Italienska bassänger, för mig handlar det om fart och komfort för dem hygien. Så kom jag in i omklädningsrummet och möttes av dessa små söta hytter, för vem vill visa sig naken inför andra damer?



För att sedan komma från omklädningsrum till simbassäng måste man igenom karatänen och mössan skall vara på.


Simbassängen var dock som simbassänger är mest, fast det var mosaik i botten, det var trevligt att titta på. Kändes konstigt att simma utan neopren, flöt inte riktigt lika bra. Insim på 400 m sen var det ungefär 250 m av varje "teknikövning". Tränade mycket på att glida så länge som möjligt på varje armtag, det är svårt speciellt när man glömmer sparka med benen! Coachen hade sagt att jag skulle träna på att ta så få armtag som möjligt per bassänglängd, började med 27 och klarade som bäst 20, långt ifrån de 15 Micke snacka om. Är det ens möjligt? Sammanlagt blev det 3500 m frisim på 80 minuter och sen lite avslappningssimning bröst och rygg. Kändes dock som jag kunnat simma många längder till, bra känsla. Undra om jag simmat så här långt förut. Kommer med största sannolikhet simma några tusen mer än så.

Efteråt var det ännu en överraskning i omklädningsrummet, man duschar med badkläder på. För säkerhetsskull, tänk om någon ser min mus!

1 kommentar:

  1. låter som en intressant upplevelse,badet alltså..va tråkigt att ni har sånt uselt väder,hur länge ska ni vara där? kram B. själv börja jag jobba igår, fyyyyyyyyyy va tråkigt, men i dag fick jag 2 hinkar m kantareller av snälla Agneta,hon tyckte jag va värd det! snällt va? kram från Bellita

    SvaraRadera