3 juli 2011

A roller coaster weekend

Det var liksom upplagt för a saturday from hell. Årets varmaste, fuktigaste dag så till lika första lördagen efter löning och inledningen på mångens semester. Den dagen hade vi beslutat oss för att viga åt ett besök på Gröna Lund. Dock hade dagen mycket att bjuda på innan dess och bergodalbanan var redan introducerad i min helg, ja det börja väl egentligen redan på fredagen.

Jag rullade ur sängen strax innan sju åt lite frukost och lämnade min sovande familj i god tid för att hinna få på mig våtdräkten innan träningspasset som började kl 08.00.  Då hade jag inte kalkulerat med att jag och Södralänken kommer dåligt överens. Höll på att tappa förståndet och min värdighet någonstans i Kärrtorp. Det blev allt annat än en tidig ankomst till Hellas. De andra låg redan i sjön när jag kämpade med dräkten ju mer jag svettades desto trögare gick det. När den väl satt på plats började resan uppåt, det var ett roligt härligt något varmt träningspass. 90 minuter långt och innehöll det mesta, teknik, panik, uthållighet och mjölksyra. När vi klev ur vattnet gassade solen och livet kändes underbart.På vägen hem körde jag ett svettigt pass till, i Sickla, i jakt på en caffetiera då leveransen från Italien uteblev.

Utförslöpan fortsatte när jag kom till Sigges Cykel med min demolerade bakväxel och spretande ekrar. Inte alls troligt att det går på garantin och oavsett det får jag vänta i TVÅ VECKOR innan jag får min käre vän åter. Andra gången idag som tårarna brände bakom ögonlocken. Skulle dock bli svåra att skilja från svetten som inte bara pärlade sig utan fullkomligt flödade från skalp till fotsula.

Lyckligtvis blev eftermiddagen en total succé, inga tårar, inga utbrott utan idel glada miner som sig bör på ett nöjesparksbesök. Den yngsta i sällskapet var mycket het på attraktionerna och det var bara toppar i den känslomässiga bergodalbanan.

Söndagen gick i shoppingenstecken och avslutades med en härlig löprunda. Jobbade på tekniken, i med tårna och hög stegfrekvens. Mark underhöll mig i lurarna och de 13 kilometrarna tog 61 minuter, första milen som bestod av 8 km terräng gick på 46.50. Vi firade med en smothie, hela familjen tvagade sig innan de yngsta fick gå på date med John Bund. Nu är det strax min tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar