30 juli 2011

återkomsten

Mätaren slog i botten för flera dagar sedan, den röda lampan har blinkat och mamman har morrat av frustration och träningsabstinens. igår var jag och tog ett hals prov, inga streptokocker utan en inflamation i halsen. "Då är det inga problem att träna alltså", frågade jag farbror doktorn, som nog hellre hade velat bli kallad hunk dr. Han var nämligen barbröstad och hade den vita rocken uppknäppt både en och två knappar för långt ner. När han svarade nej på min fråga brände tårarna bakom ögonlocken. "Vila och ta tre ipren om dagen, sen kan du gurgla" På frågan vad jag skulle gurgla med svara han SB12!? Lät som en dr man inte kunde lyssna på så jag vilade igår, tog lite starkare antiinflammatoriska och så idag var dte äntligen dax. Träna träna träna mmm smakar mumma. De senaste dagarna har jag börjat känna mig tveksam till om det där med Ö till Ö verkligen kommer gå att genomföra men idag känns det bättre.

Jag plocka upp Erika på väg till Hellas, vi fick gott om tid att snacka då det var köer köer och åter köer över den ofrånkomliga Tranebergsbron. Något försenade kördevi ett Ö till Ö varv i Kärrtorpssjön sen blev det lite teknik träning. Tyvär spenderade vi mer tid i bilen än i vattnet/skogen men det var kanske bra med en mjukstart. Dagen avrundades med middags/övernattningsgäster så den rödan lampan har slocknat, mammans tonläge mildare och sömnen inte långt borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar