13 juli 2011

skam den som ger sig

Måndag förmiddag hade jag sugit på Klassikerkaramellen en stund och den var söt och god. Men så plötsligt skapade ett telkefonsamtal en bitter smak i munnen. Samtalet kom från "Sigge Cykel" och diagnosen löd: Scott står för en ny fälg men inte växel. Shimano står inte heller för någon växel. "Men vi bjuder på arbetet så det du behöver betala är bara växeln som kostar 1100 kr" Bara? Jag har ju ganska nyligen betalat många tusenlappar för cykeln! Frågan var sedan när jag ville ha cykeln, så snart som möjligt så klart. Då kunde den vara klar om en timma. Karamellen smakade som sagt bittert och jag sög på den hela dagen. Min omgivning sa åt mig att spotta ut den direkt och inte acceptera att betala en spänn. Varpå jag lät dagen gå utan att hämta ut cykeln. Istället åkte jag till Hellas på simträning. Det var kul träning med uthållighet och jag kände mycket lite av gårdagens simning. När v i simmat klart  fråga Micke om jag simmat Vansbro på 53 minuter, tyvärr var ju svaret nej det tog 57 minuter. Varpå Micke kontrar med "Idag har du simmat lika fort som de som simmade på 53". Ja visst var det så jag hade känt det under hela passet att jag faktiskt simmat fortare under träningspasset än under loppet dagen innan. Lite irriterande! Betyder ju bara att jag måste simma Vansbro en gång till! Eller hur honey?

Tisdag morgonen började med ett "Ö till Ö" pass i Grimsta med Erika. Det kändes bra att utforska lite ny terräng och även träna på att simma i lite mer vågor. Jag fick en och annan blick när vi smög oss upp ur vattnet och satte fart, iklädda våtdräkt, in i skogen. Det blev tre löpsträckor och fyra simsträckor under det 80 minuter korta passet. Snart dax att öka ut den där tiden!

Sen var det dax att ta itu med cykelhandlarn. Jag var där och hade barnen med mig. Jag la fram mina argument: "Om Scott går med på att reklamera fälgen måste ju betyda att de erkänt att något var fel. Det var fälgen med trasiga ekrar som orsakade att växelörat gick av. Är det då inte rimligt att de står för växeln? osv" Jo det kunde de nog hålla med om men Johannes som chefar i verkstan var på lunch så om jag kunde komma tillbaka om en timma. Jag var tillbaka en timma senare, Johannes lyssnade försökte argumentera emot men sa sedan att han skulle ringa till Scott igen.  Jag gick ett ärende och när jag kom tillbaka möttes jag att "Skam den som ger sig". Mums filibabba nu var karamellen socker söt igen och familjen återförendad utan att det kosta annat än några tårar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar