30 juni 2011

Triss i träning

Har hunnit med alla discipliner idag, dock i mycket varierande utsträckning. Började med grenen,  20 km sömndrucken cykling. På lunchen körde jag ett substitut till intervaller, värmde lite och sen en femtusing med högsta möjliga fart, 20.45 är jag nöjd med 3.52, 4.13, 4.13, 4.12, 4.11 sen kastade jag mig i Mälaren i tantolunden. Blev något av en attraktion för badgäster även idagmed min något udda badklädsel.

Jag var het på att komma hem och vidare till stranden med badbrudarna så jag trampa på i rekordfart tror det  var snabbaste cykelturen mellan jobbet och hemmet. Must say I love my bicycle:-)


Var en fröjd för stämbanden att  miss "va?" svarar vid första "Greta", tyvärr betyder det inte att hon oxå ger önskad respons. You can´t have it all några timmar på stranden kräver att efterföljas av en snabbfixad middag  vilket sällan betyder att det vankas någon smaksensation. Det bidde päckelkorv med mackisar.

Så var det dax att prova min nya outfit. Hade varit så nice om man hade haft de rätta proportionerna, ner till blev det hipp hopp style eller kanske tyvärr mer Ronny och Ragge stuket, skrevet halvägs nere vid knäna. Upp till fanns det gott om utrymme, är ju inte direkt utrustad med D-kupematerial. Ok passformen=sådär. Funktionalitet? Köra bil i? Helt ok men något svettigt. Simma i? Ner till mycket bra benen flöt fint, krävdes våld för att inta lodrät position. Upptill fanns lite för mycket space som vattenfylldes. Helt klart bättre flytkraft än den gamla. Sparar komiken till i morgon när jag skall försöka springa i neopren, it´s gonna be hot hot hot and svårt svårt svårt. Hur skall jag kunna ta några vettiga löpsteg med grenen vid knäna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar