2 juni 2011

vem är smartas jag eller min femåring?

Dagen började med att jag fick ligga länge i sängen, tack och bock. Medan mr Smash övade backhands i tennishallen ställde en kaviarmacka till trubbel på hemma plan. Det var den stora damen som fick ett utbrott över att mackan inte blev rätt när hon vek den. Det var en scen i Helena Bergströms anda med snor och allt. Efter 15 minuter, när hon som inte  bara är mamma utan även psykolog inte hade något mer att säga, utbrister stora fröken Cappellaro mellan hulkningarna "Det är egentligen inget fel på smörgåsen det är bara jag som är trött". Finns det något annat sätt att bemöta ett sånt uttalande med än mängder av pussar!

När mr Smash återvänt var det min tur. Jag hade planerat in ett långlång pass på cykel. hade inte riktigt med i beräkningarna att de senaste två dagarnas intervall träning satt sina spår. Mjölksyre benägna lår i kombination med vind vind vind vind gjorde att det endast blev ett långt pass, 90 km. Hade ett hyfsat tempo med tanke på förutsättningarna 29,5 km/h. Vad har jag då lärt mig? Jo att jag definitivt inte skall ladda med några tuffa träningspass sista veckan. Men med min tur får jag väl ladda med någon form av dåligt hälsotillstånd som jag gjort till del ett och två av klassikern.

Tänkte visa hur jag såg ut efter 30 km motvind, hur jag såg ut efter 90 km går inte igenom censuren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar