6 juni 2011

din sol din himmel dina envisa vindar

Vi började morgonen med ett besök på riviera di Hässelby, då det efterfrågats hela helgen. För lilla var det viktigaste att "Lillebror" även känd som morbror Marcus följde med, hon höll ett grabbatag i hans hand hela vägen. Jag var själv lite kaxig i lördags när jag simmat utomhus, det var innan jag visste att de två små brudarna i familjen kunde ligga ungefär lika länge i vattnet utan våtdräkt och med betydligt mindre underhudsfett.



Vi firade faktiskt lite nationaldag oxå eller vi var i alla fall mycket svenska, grilllunch i någon annans trädgård ( vi kände dem och var dit bjudna) och en studsmattan som var i ständig gungning. Själv avslutade jag dagen med en Ekerögata. Den första milen som ägnades åt att orientera sig från Örby till Alvik fuckade up en annars rekord snabb tid (för mig alltså). Avverkade 105 km och det var perfekt att cykla på nationaldagenskväll, mycket glest  mellan cyklisterna, otroligt vackert ett liten minus för den envisa vinden dock, när skall den avta? Sista milen var jobbig då jag tömt vattenflaskan på sista droppen. Det som höll humöret uppe var tanken på den stora vattenmelonen som legat på kylning hela dagen. Kryddad med lite Fetaost blev det en lyx återhämtning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar