12 juni 2011

Sista rycket

Cykla eller inte cykla det var den stora frågan idag. Ett sista långpass innan Vättern? Med två riktigt bra nätters sömn och en kropp laddad med irritation som behövde kanaliseras bestämde jag mig för att ändå göra ett försök. I´m glad I did. Det var en perfekt cykeltur, inte ens det faktum att det blåste några sekundmeter för mycket störde mig. Cykeln verkade inte ha tagit skada av gruskörningen i fredags, tack och bock. 

Det blev både det längsta och det snabbaste pass jag kört. Och det tog hela 50 km innan jag började känna något i ryggen. Synd det inte var Vättern idag! Dagens insamlade kilometrar blev 120 stycken så nu är benen relativt välfylda med mil. Jag skickar en betällning till SMHI att de kör dagens väder i repris på lördag. 

Det gick så bra idag så jag fick en och annan tjuvåkare. Det kan vara farligt att tjuvåka bakom någon som är lite snorig! På väg tillbaka la sig en kille på rull bakom mig men han frågade om det var ok. Sen ville han vara sportslig och la sig framför och drog. Tyvärr hade han genomskilniga brallor (troligen en storlek för små och därmed lite väl utsträckta) och inga kallingar. Han behövde inte dra länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar