23 juni 2011

Vilse i våtdräkts vimlet

Har nu lagt ner timmar på att botanisera bland marknadens alla våtdräkter, låtsats att jag vet vad jag tittar efter och jämfört priser. Sen fanns ju nästan inga dräkter i min storlek, så åter igen höll jag på att lägga våtdräktsköpet på hyllan en stund. Då kom en räddande ängel, även kallas coach Micke, med två konkreta tips. Mycket uppskattat. Förhoppningsvis befinner sig min extra hud någonstans över Nordsjön nu.
När jag nu gick in för att hämta den här bilden har de sänkt priset med 20 pund sedan jag beställde den för några timmar sedan. Skulle alltså ha lagt det på hyllan några timmar till!

Tyckte att idag var en bra dag att återinföra cykelrutinerna, regnet gjorde bara att jag nu fick användning för galoscherna jag köpte inför rundan. Hann inte många tramptag innan jag blev påmind om att cykelskorna åsamkat en ömmande fotknöl på höger fot. Fingrar och underarm var inte återhämtade. Man kan sammanfatta det hela med att dagens cykling inte ligger på tio i topp listan över "mest njutningsfulla cyklingar". Kändes dock skönt att slippa tubens trängsel, lukter och lååååångsamhet.

Igår var det spagettiarmar som stod på lunchmenyn, vi snackar inte ens aldente snarare överkokta. Passet var cirkelträning och redan på första varvet började mjölksyran stiga upp i armbågarna när en minut burpies, följdes av en minut dips, en minut push-up, enmed rodd inte ens under hopprepsstationen blev det vila för armarna. Det var nästan förödmjukande jobbigt pass, fast mest förödmjukad var nog ändå Jill (instruktören) som hade behövt en timma mer än mig för att komma runt sjön.

1 kommentar:

  1. Du är helt galen!!!! men våtdräkt är kanske bra? när man ska simma? Ditt träningspass förstår jag inte ettt jota av ..men bara du mår bra...Kramkramkram Bellita.

    SvaraRadera