21 juni 2011

En lucka i molnen

Vilan är över, nu skulle jag kanske inte använda ordet vila för att beskriva gårdagen så träningsuppehåll kanske passar bättre. Insåg redan i går kväll att det var uteslutet att ta cykeln idag. Jag skulle vara en fara både för mig själv och andra och därmed omhändertas enligt någon okänd paragraf. Antar att ett krav för att få cykla, i annat än inhägnade områden, är att man kan bromsa. Förutom kraftlösheten i handen/armen och den ömma fotknölen kände jag inte av någonting i kroppen men tänkte ändå att en massage kan ju vara skönt. Smärtsammare massage har jag aldrig varit utsatt för, var tydligen inte så avslappnad som jag trodde.

När det började närma sig utloggningsdax på jobbet kom åskan på besök.Började ställa in mig på att styra väster ut direkt, för det vet ju alla att det är farligt att bada när det åskar. Vädret hade dock något annat planerat för mig, molnen skingrade sig och Kärrtorpssjön låg blank och fin kl 18.30 när passet började. Jag fick pröva coachens ärmlösa våtdräkt idag. Visst var det bättre flytkraft och mindre vatteninsläpp men nedkylda armar var kanske inte det bästa jag kunde utsatt mig för. Hann dock simma nästan en timma innan krampen satte in. Kul pass! Så mycket roligare att simma fyra varv runt en ö än 40 längder i en bassäng. Lite drafting övningar, coolt det där. Hade behövt träna lite teknik på slutet men att få igång cirkulationen i armarna stod ändå högre upp på prioriteringslistan. Regnet återinträdde. Väl i bilen ställdes termostaten på "upptining" och nu tre timmat senare har jag så gott som tinat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar