26 juni 2011

Back on track

Sol, regn, sill och gubbar. Då kan vi kryssa av det från listan och får härda ut ända till jul innan almanackan tillåter sill och extra lediga dagar igen. Bära barn, dansa kring stång och leka de sju små dvärgarna (man använder spadar och hackor i den leken) i trädgården har varit midsommarens fysiska aktiviteter.

Stora damen i familjen börjar nästan varje ledig dag med frågan "kan vi gå till simhallen idag?" I morses förekom jag henne och erbjöd en tur till Nälsta badet (utomhus bassäng). Vi lyckades pricka in dagens två molntätaste timmar för vår utflykt. Våra läppar hade många nyanser av lilla, visade sig dock att det bara var min läppfärg som berodde på nedkyldhet.

För att återfå normal kroppstemperatur bestämde jag mig för att det var idag som var dagen för att återuppta löpningen. Nya skorna har legat på hatthyllan i flera veckor och bara skrek efter att bli använda. Kroppen är  inte helt återhämtad så jag nöjde mig med en mil idag. Började med lite "teknik träning" det gick ut på att springa på tårna, erbjöd nog en och annan ett gott skratt. Drygt halva rundan ägde rum i Grimasta skogen, kuperat och mjukt. 4.45/km helt ok. Iphone i all ära men på löpturen är den här utrustningen bättre:


Dom är inte bara lätta, de var sköna oxå. Nu skall de springas och simmas in 
så de är i fin form den femte september

Insåg att Vätternrundan nu är preskriberat, duger inte längre som ursäkt att äta okontrollerat. Därav lite abstinens symptom, inget socker på dagens meny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar