28 juni 2011

Looked like an alien

Vilken dag! Den avslutas på altanen, klockan börjar närma sig midnatt och vattenmelonen är helt helt underbart god. Grekisk, krispig och söt, just the way I like them.

Tillbaka på cykeln idag, kändes ok men är fortfarnade något av en enarmad bandit. Tog en massage på förmiddagen, lite mindre plågsamt än förra veckan. Eller ja det är bara delvis sant för när det var armar och vaders tur skrek jag! Som plåster på de ömma musklerna vankades det avtackningslunch.

Kändes kriminellt att vara inomhus idag och eftersom jag är en laglydig medborgare checka jag ut strax efter två, hämta kidzen och landade på "allmäna badet" en dryg timma senare. "Mamma vet du varför det heter allmäna badet? Det är för man får bada här. Vad betyder allmäna förresten?" Eftermiddagens bad gav mig mersmak och den efterkommande pizzan behövde åtgärdas så det fick bli ett kvälls pass i Mälaren. Jag blev uttittad, utskrattad och något av en katt bland hermeliner i min catwomen outfit. Jag frös inte! Simmade 35 minuter och försökte fokusera på andning och navigering och gliiiiiiiiiiiiida på varje armtag. Börjar närma mig den där känslan jag hade i drömmen här om natten. Jag drömde att jag simmade helt obehindrat med världens flow och bara njöt. Närmar mig, alltså närmar mig.

I morgon har jag ett paket att hämta på posten, kanske måste bli en liten provtur domani.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar