27 april 2012

älgkrafter

Äntligen var föräldramötesmaratonet över, det är fredag och soffan den kära soffan är min. När jag i november köpte biljetter till ljust&fräscht hade jag inte kolla på att veckan skulle innehålla tre föräldramöten, fotbollskola och årets mest utredningstäta vecka på jobbet. Sänder en tacksamhetens tanke till sjukdomsutdelaren att han besparade oss denna vecka, endast ett läkarbesök pga av en inflammerad femårstå. Lite löpning, lite löpfilmning, tempo 40 km på cykel (1.18), simning, styrka och rörlighett och så idag ett litet längre pass. På schemat stod det 30x3 (85%) med 10 min aktiv vila, kan säga att det var rent omöjligt att komma upp i den pulsen, men mot slutet fick jag upp pulsen rejält. Plötsligt står det en älgkalv 20 m framför mig i vägrenen, han står och glor på mig. Jag började signalera till medtrafikanter med motorer att sakta ner. Ville inte att älgen skulle bli skrämd och i ren panik eller ilska bli mer närgången. En bit upp i skogen stod nämligen en övervakande moder. Det blev inte mer spännande än så, efter någon minut promenerade de över vägen och jag trampade hem. 60 km 1.59.58 visade Garmin när jag parkerade på uppfarten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar