7 april 2012

I mitt påskägg

I mitt påskägg fanns det två saker att välja på: 3 timmar cykel eller ett brickpass 1km löpning+5km cykel+1km löpning gånger 3. Eftersom tisdagens löpning fortfarande känns i vaderna och jag känner mig lite osäker på vad det är som känns för övrigt i benet vann 3 timmar cykel. ute såg det ut så här:
Vyn vi drömde om den 24:de december
Därför var jag tvungen att vänta några timmar så att vägarna skulle vara torra och varma. Under tiden roade vi oss med en ordentlig frukost och att påska. Lite alternativa kärringar kan vi väl enas om.























Strax innan ett var det så daxoch det var bara på vissa skuggiga partier som det inte var torrt på vägen. Nu befinner jag mig ju på Västgötaslätten med betoning på slätten. Här är det platt, slätt, höjdskillnaderna lyser med sin frånvaro och skogspartier undvek jag med tanke på solens åtkomst. Resultat vind vind vind. Det var isande kallt och gick sååååå långsamt när jag hade nordan emot mig, när han var med mig gick det undan och värmen spred sig i kroppen. Efter drygt två timmar hade jag åter cyklat i morvind och efter den svängen fick jag inte tillbaka något som kan kallas värme, inte ens liten ljummen i lederna. Trots att jag vände var jag så stel att hastigheten med mycket möde bara kom precis över trettistrecket. Då förstod jag att det var dax att kasta in kvasten och ge mig hem. När jag skulle kliva av cykeln kunde jag knappt stödja på fötterna, de hade konsistens och temperatur av djupfrysta spännremmar. Men påskkärringen var nöjd över att ha landat på blåkulla och se röka stiga från badtunnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar