14 april 2012

dagen som gud glömde....för en stund

Tror att skottåret kom ett år för tidigt och att fredag den trettonde egentligen skulle infalla idag. Vaknade med ett humör skänkt från djävulen och ett väder som gått vilse! Det tänkte nog även alla som skulle springa Vällingby halvmara idag. Dagen ägnades åt städning handling och matlagning. När jag kom ut med kassarna från affären, startat bilen och satt mig tillrätta upptäckte jag att all snö som tidigare låg på taket nu täckte min framruta. Utan vantar klev jag ut och började befria rutan från det blöta, tunga och otrevliga vilket resulterade i att det blöta, tunga, otrevliga hamnade inne i min bil då vindrutetorkaren blivit av med lite motstånd och helt plötsligt började röra på sig. Facket i dörren i sätet, under sätet och på några ställen till.

Väl hemma var det dax att äta lunch, den lilla prinsessan klättrade upp på bänken för att hämta sig en extra tallrik varpå ett gäng andra flög i golvet, en av den mellanlandade på mitt framsträcka finger. Var troligtvis den som hundradelar senare täckte golvet av vitt porslinsgrus och fick Edith att gråta förtvivlat.

under frukosten hade jag suttit och läst recept för att hitta någon trevlig efterrätt till kvällens middag men bestämde mig sedan för ett väl beprövat recept med tanke på vilken dag det var kändes det dumt att utmana ödet med att ge sig på ett oprövat kort. Så som så många gånger förr blev det citronmarängpaj som tornade upp sig vackert i ugnen, strax efter att den hamnat på bänken för avkylning kapsejsade den totalt. Maräng berget rämnade och föll ner i kraterna i mitten, bitarna fastnade inte i citronkrämen utan flöt runt i citronsås. WHAT!

Nu återstod bara ett sätt att försöka rädda dagen, jag flydde ner i källaren för att köra ett pass med TRX:en. Hade precis lagt ut alla pappren (eftersom jag ännu inte memorerat alla övningar) på bordet bredvis en hög med nytvättade kläder och då kommer en liten städerska med en sopkvast och välter ut ett stort glas vatten över bordet! Mamma räknade baklänges och överlät situationen till pappan. Sen tränade mamman nästan en timma och effekten blev precis som önskat och väntat. Fredag den trettonde var borta och dagen avslutades med en middag med vänner helt i min smak. Slutet gott.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar