7 april 2012

man tager vad man haver

Lånfredagen var ämnad att vigas först åt ett långpasss och långhäng med bästaste av vänner. Som på de flesta andra platser bjöd långfredagen på den snö som vi inte fick i julas, fast det börjde med två grader och spöregn och då kunde jag bara inte förmå mig att ta ut den medhavda racern. Istället fick jag hålla till godo med de faciliteter som Östhalla resort hade att erbjuda. En hederlig motionscykel. Konstaterade att det kanske är en cykel av denna modell jag skall ha i sommar när jag cyklar över Ölandsbron då jag på en timma tog mig 34 km, en helt ok snitt hastighet :-)

 Avslutade med lite core innan vi satt oss i ett för dagen behagligare fordon och begav oss till andra gamla hemtrakter och kvalitetstidade, god mat men bäst av allt ett konstant kackel. Som sig bör i påsk tider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar