13 april 2012

triss i intervaller

Det kan ju inte förlöpa en fredag den 13:de utan några missöden, hade just skrivit ett inlägg som bara försvann och fanns inte att finna bakom vare sig Ctrl Z eller annan knapp tryckning. Efter att ha lyst med sin frånvaro under hela påsken var min trogne men oönskade följeslagare åter vid min sida herr sömnbrist. I sedvanlig ordning veckan efter påsk krävs en sockerdetox, inte speciellt svårt i år då ett lätt illamående vilat över hela helgen. Avslutade påsken med ett kärt återseende, äntligen språng jag i löpspåret i skogen igen. Hela ÅTTA kilometer. Det skulle varit ett pass i prat tempo men i vanlig ordning när det inte är intervaller kör jag ett junkpass och ligger i mitt vanliga tempo. Fast just nu är det inget löppass som förtjänar ett junkepitet dom är livskvalitet! körde lite mer livskvalitet på onsdagen när jag var hemma mamma då barnomsorgen hade annat för sig. Tog med mig tjejerna till IP och snackade upp den röda banan och hur kul det skulle bli. Såg först ut att bli en rejäl utmaning men så upptäckte vi längdhopps gropen, en helt fantastisk sandlåda. 11x400m blev det för mig, kändes skönt att få trycka på men sorgligt att intervallerna gick 10 sek långsammare än för ett år sedan, planen var ju det omvända. Tog en grav öl i gott sällskap på kvällen. Gjorde framsteg på ölfronten istället drack en hel öl helt på egen hand.

Sen har det klart cyklats också, den har varit ungefär lika blöt som gårdagens simning som innehöll både syra och puls och 4x100m best average. Cyklade snabbt och torrt till jobbet i morses och höll på att välta vid rödljuset då jag var övertygad om att jag redan knäppt los foten, men fredag den trettonde hade inte riktigt fått luft under vingarna så tidigt så jag klarade mig liggandes i 45 graders vinkel. På hemvägen i regnet var det intervaller 20x1 min max + 1 min rull vila. Var lite svårt att tajma, ibland var det rullvila i motlut eller stark motvind och vips kom en dåre farande och krävde inbromsning för mig mitt i en intervall, lyckades få benen trötta och hjärtat att jobba i alla fall. 

Hello sofa I´m coming! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar