3 april 2012

Snuvad på konfekten

Efter lördagens löpning och söndagens vilodag var batterierna så laddade de kan bli. Både jag och batterierna var redo för en rejäl urladdning i Vårby på kvällen. Jag hade ett enormt rörelsebehov. Men en liten kräkning kom emellan, inte min inte någon i min familjs men någon som kräkts i bassängen passet före vårt! Hoppades in i det sista att det var ett dåligt aprilskämt, men nej så. Micke är dock inovativ och det blev ett träningspass ändå i simskolebassängen, djup si så där 50 cm längd 8 m kanske. Jag misstänkte länge att dte var någon som lagt en liten spya även i den bässängen för det lyktade inte mums, i bassängen lukta det kloakvatten och ovanför kom det puster av matos. Vi roade oss med undervattensim, skovling och simövning no name, vi höll varandra i fötterna och simmade med armar, det kändes i mina träningsvärksfyllda axlar. Blev inte så tokigt till slut, plus i kanten var att komma hem en stund tidigare än vanligt för att kunna maximera antalet sovtimmar.

Blev bassängen även igår för att utföra mitt förhoppningsvis sista vattenlöpningspass, önskar jag kunde säga att jag kommer sakna det men no ser fram emot att lägga flytbältet på hyllan. Var dock ett skönt pass 3x(4+3+2+1min med 1 min vila mellan) 3 minuter set vila. Dagens underhållning var ett gäng franska tonårspojkar och en styck tränare. Fuunderade på vad det var de tränade, de var usla simmare, ännu sämre dykare och det såg inte helt avslappnat ut när de utförde livräddning heller. Kurs inför castingen till "bay watch french riviera". Varvade sedan ner med 2 timmar barngymnastik där jag dagen till ära fick träna stämbanden på ett obehagligt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar