8 maj 2012

Long time no see

Har haft en sån där Carola fläkt framför mig senaste tiden, men nu är det mer växlande vindar. Och idag var det riktigt skön medvind. Att jag de senaste fyra dygnen lyckats skrapa ihop 30 timmars sömn var nog en bidragande orsak. Vid närmare eftertanke började det redan efter två goda nätters sömn och skönt häng med massa uppvisningssugna mini gymnaster och eftermiddagsfika och middag hos long time no see polare. Så på söndagkväll var jag fulltankad med tyrbobränsle som resulterade i ett grymt pass i Vårby. Hade det inte varit för kramp i en vad (efter 4x200, 4x100 och 4x50 progressivt) hade jag avslutat veckan med en nytt personbästa. Med den vetskapen sov jag fint.

I flera veckor har vi haft vetskap om ett möte på jobbet som skulle äga rum idag och hur det mötet skulle fortlöpa har stått mycket oklart, men nu vet vi.Om man kan gå från ett möte som segrare så var det det vi gjorde. Jag blev några ångestkilo lättare och det var väl därför jag inte kunde bromsa mig själv på tartanet. Planen var fem km långsamlöpning men samtidigt komma upp i 75-85% puls, mission impossible. Resultatet blev 4.49 tempo och 78% puls. Det var tur jag hade Garmin för varken benet eller pulsen sa i från när jag gång på gång lång närmare 4 än 5 min i tempo. Under tiden var resten av familjen på "fixar kväll" på dagis och när jag kom dit och fick snoriga, jordiga pussar lättade jag några gram till.

Hoppas på att det åtminstone blir vindstilla resten av veckan


1 kommentar:

  1. Tur att jag inte släckt ner datan innan ditt inlägg dök upp, alltid lika spännande att läsa! Förlåt om jag var lite disträ i telefonen i kväll, men jag hade just sparat en IUP på datan och hittade den inte efteråt, letede och letade. Jo till slut hittade jag den, men kan jag få det där om inskolning, utvecklingssamtal och förskoleträffar i repris? Tack & go natt!

    SvaraRadera