23 maj 2012

att springa en mil på en kvart ungefär

det fick jag känna på idag. Klart att jag hoppas att persa på milen även i år men det var inte dte jag gjorde idag. Körde ett intervall pass med Magnus, upplägget var ca 400 m snabb löpning vilan bestod av 50 benböj. Efter två varv var jag rätt kaxig när Magnus fråga hur det kändes. Det fick jag äta upp när jag trodde det var slut efter fyra varv fick jag en liten bonus "spring ett varv till". Det var inte på det varvet jag låg runt 3 minuters tempo. Jag fick hämta andan, den där andan som är lite tung andad just nu, innan det var dax för bålen att få sitt i tre olika övningar. En riktigt skön friskvårdstimma i Rålis, det var inte bara själva träningen som gav en energi kick, Magnus prognos angående mina kommande löpinsatser var peppande.

Då jag såg framför mig ett mycket fattigt kylskåp på Gartnerstigen betsämde vi oss för att "äta ute" i dubbel bemärkelse. Utbudet in the hoods är något begränsad. Själv späkade jag mig med en härlig tallrik krispig isbergssallad, fint riven i ojämna bitar, den var toppad med räkor och kräftstjärtar av bästa lågpriskvalitet, pricken över i:t var de två gurkskivorna, tomat klyftan och stänket av avokado. Detta till det blygsamma priset av 75 riksdaler. Mätt? Nä men det är väl inte meningen att man skall bli av en middag på finrestaurang. Sen vankades det dock lyx, en stund på stranden med två modiga lortgrisar. eftersom det var extremt svårt att förflytta sig till insidan av husets väggar gav vi oss ut på en promenad med två något överdimentionerade flickor i en dubbelvagnen. Sen gick det inte längre att skjuta på det oundvikliga, handla!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar