13 maj 2012

guldregn

veckans guldkorn:

  • I torsdags tror jag att dte regnade, men det var inget som påverkade mig. Min stressfraktur är inte längre en stressfrakturutan ett ärr. Ärr man man springa med! Nu kör vi, löpningen skall trappas upp. I torsdags böt jag ut Idrottsplasernas röda banor mot mitt älskade löpspår i Grimsta skogen. Det är backigt, det luktar skog, det ger puls och jag höll på att koka över av löparlycka.
  • En samtal med familjens yngsta kring hennes val av kommande karriär. Hon skall bli.....Hjälte. Huvuduppgiften är att rädda barn som sitter fast.
  • Två styrketräningspass med barn och syskonbarn, det blir lite mer action på passen på det sättet. Enligt G skall man spela "hårdrock" när man kör Crosstrainer.
  • Dooter modell äldre berättar hur hon lyckats få kontakt med fotbolls tränaren, han med långt hår som hon är kär i.
  • Lördags häng med mer eller mindre tilltalande djur men med mycket tilltalande folk
  • Söndagscykling på Ekerö-Färingsö, en kavalkad av dofter. Körsbärsblommor, otaliga grill luncher, rapsfält, hägg och grönt! Lyckligtvis cykla jag så snabbt att jag slapp känna lukten av mina egna nedsvettade kläder. 90 km på 2 h 55 min
  • Sköna söndag i Vårby, utan Malena Ivarsson men med Micke och idag var hans kommentar "mycket bra, du går från klarhet till klarhet". Vi körde 4x200 progressivt 3.48, 3.36, 3.28, 3.19 I feel good.......
  • En sambo som ger mig möjlighet att ha arbeta ideelt på 25%, det jag arbetar med är att skapa en fysik som skall klara av en Iron Man :-) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar