30 december 2011

trampa trampa trainer

Nu var det inte många dagar kvar att spela med. Kände ju inte riktigt för att trampa in det nya året och ut det gamla. Filippo bestämde sig för att jobba hemma vilket underlättade. Fyllde flaskorna en med Vitargo och en med vatten, satte en film i dvd:n, fjärrkontroller lätt till hands och sen bar det av. Första timman var helt okej jag såg på "En idiot på resa" och "Stjärnorna på slottet". Fjärrisarna var svår hanterade med dyblöta händer. Halvägs in i pilotavsnittet av "kalla fötter" började jag få svårt att hitta en bekväm sitt ställning. Vitargon var slut! (köket låg på tok för långt bort för påfyllning) Från 120 min till 150 minuter var det tugnt, sen minskade jag motståndet maximalt för att få upp kadensen igen och även pulsen. Plågade mig själv ytterligare med att se på bortskämda brittiska tonåringar som fick åka på exotiska resor för att "bo" hos stränga familjer och lära sig veta hut, typ. När klockan stod på 03.00.00 var jag grymt nöjd, svettig och stel i ryggen.

Att cykla tre timmar ute är en ren njutning att göra det på en trainer kan inte beskrivas på ett exakt samma sätt. Största skillnaden är att det inte blir en sekunds vila på trainern, vi har lite dåligt med nedförsbackar i källaren och långt kommer man inte heller. Hoppas det inte blir allt för många pass av det här slaget förrän jag släppt ut cykeln på grönbete.

Den stora utmaningen är att få i sig föda efter ett långt hårt pass. Körde flytande variant ner med massa nyttigheter och en mixer i en tillbrinagre. Hungern satte in lagom till att jag befann mig i affären för att göra inköpen inför morgonens middag. Kändes mycket oklart om de fem kassarna med mat verkligen skulle räcka till 12 vuxna och fem barn. Kändes som en av kassarna var enbart till mig. Tur jag hade R och S med mig för att verklighetsförankra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar