16 december 2011

Running in a winterwonder land...

Älskar när Sverige visar sig från sin charmigaste sida, plus tre och regn en vecka innan jul. Perfekt för både julstämning och utomhus träning. Lucia med regn i kronorna och enligt Edith fick "tärningarna" regnet i glittret. Den alkoholfria glöggen blev ljummet saftblask och lussekatterna tvättsvampar. Elva nätter före jul......




Idag körde jag en repris av onsdagens löpskolningspass. Fick även exponera mig för min varautenärdetärmörkt fobi, antagligen är det all julbelysning i Bromma som drar för mycket el så man inte hade möjlighet att lysa upp mossen. Idag gjorde den dock skäl för namnet, det var blott och lite oförutsägbart med några hala fläckar. Halvägs in i passet fick jag smaka på iskallt regn, vet inte om det var det mysiga vädret som fick mig att öka tempot eller inte men intervallerna gick fortare idag. Passet ser ut som följer: Hopprep 3x2min, inte direkt som att hoppa långrep på rasterna i småskolan inte. Det sviiiiiiiider i vaderna. Onsdagen hade 20 min teknik övningar i dag rappade jag på och halverade den tiden. Resten såg lika ut 5x 90 sek 45 sek vila i 94 kadens, samma tempo  båda passen. De längre intervallerna 3x5min i samma kadens som ovan gick i onsdags i 5 min tempo idag i 4.25 tempo.

Torsdagen var det VAB på schemat, orsaken var hanterbar innebar inga uppkastningar eller ens smittsamma baciller bara öronverk. Vilket innebar att vi kunde checka av julpyssel från "att göra" listan. 

Kunde bocka av ett stycket trainerpass och ett styck simpass från veckans träningsschema. Cykelbion bjöd på Emil och Postis Per, kanske inte ultimata underhållningen till intervaller i form av sprint i backe. Efter 10 min uv var det 10x30sek gånger två som skulle betas av, försökte ligga i kadens 90 i intervallerna behöll motstånd och drog ner på kadensen under vilan. Varmt och blött kan det sammanfattas. Några timmar senare var det ytterligare ett blött pass. Vet inte om jag misslyckats att fylla på vätska eller om det var allmäntillståndet som var orsaken men huvudvärken satte in redan under uppvärmningen. Passet blev därför inte samma njutning och kick som de senaste veckornas simning. Huvudblocket bestod av 600m truckarfart m voltvändning, 4x25m hajen max (10m frisim, 7m rygg och 8m frisim) 400m, 2x25 hajen, 200m, 4x25 hajen. Sen hundring på tid, de som inte klarade en negativ (sista 50 snabbare än första50) fick straff runda, jag garderade mig 50.8 på första och sluttid 1.35.1 ingen höjdar tid. Avslutade med lagkamp, 25 m benspark min kvartett vann! Den som säger att det inte är viktigt att vinna ljuger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar