12 december 2011

Tjoho gånger flera

 Jag inte bara ligger i min egen säng, utan den står i rätt rum och framför mig har jag en nytapetserad vägg och garderober med dörrar, oj vad jag skall sova gott. Inte bara för att jag ligger i mitt "nya" sovrum utan för att jag är nyss hemkommen från ännu ett härligt simpass. Själv förtroendet fick sig en liten skjuts först blev jag "uppflyttad" till en snabbare grupp, berodde väl mer på att vi var för många och dom var för få, men ändå. Dagen till ära hade jag införskaffat ännu ett par simglasögon, inte de sämsta jag köpt men inte helt tillfredsställande, lite läckage på vänster ögat, as usual. Kan snart börja sälja bättre begagnade simglasisar. Mer nöjd med den nya baddräkten, den är inte kamouflage mönstrad som den gamla, än i alla fall. Tur det för marknaden för begagnade baddräkter är om möjligt ännu sämre än den för simglasögon.
Kvällens pass var stationsträning:


Pacework palace, resultaten står att läsa ovan, en liten röd stjärna till mig. Första 50-ian under 40 sekunder. Börjar kännas som alla timmarna i vattnet börjat ge avkastning.

Dagen började med en sovmorgon i vardagsrumsstöket, tredjeljuset och adventsstämnning med sång och diktläsning. Efter den starten var jag laddad för 78 minuter i min spinningsal. Passet skulle ligga på 70% i puls ungefär insprängt i detta intervaller i tappningen 4x8 min och 2x4 min, puls 85-90 %. Jag kom inte upp i mer än 81 %. Eventuellt är det läge att ta reda på lite mer exakt vad min max puls är! Justeras behöver den ju uppenbarligen. Hade fått i uppdrag att aldrig ligga under 90 i kadens, den uppgiften klarade jag i alla fall. Liter svett jag skulle producera var inte uppgivet men jag lovar att jag inte låg i underkant där inte.

Lördagen blev träningslös, var dock fysiskt aktiv från frukost till soffhänget som började 21.15, planen var att avsluta dagen med ett pass på trainern men jag skolkade. Luktade för mycket nymålad vägg plus att jag inte hade tid att ligga sömnlös till gryningen.

Kan därför konstatera att jag inte lyckats få till alla åtta passen den här veckan heller. Saknar ett löppass! Har dock hunnit med ytterligare ett lovely simpass. Vem hade kunnat tro att jag skulle bli så hooked på simning. Även torsdagens pass innehöll lite Fjäril och coachen sa att jag hade talang, trodde så klart han var ironisk. Har alltid drömt om att simma fjäril men varje gång jag försöker är jag rädd för att få skäll för att jag slösar vatten när svallvågorna stänker upp på simhallsgolvet.


Utöver att jag överlevt den här veckan, har jag klarat av ytterligare en bedrift Julbord, fy vad jag inte gillar julbord. Inte ens när det serveras på "Pontus by the sea".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar