13 december 2011

När? Var? Varför vet jag!

Kalmar har fått IM status. Om sju dagar öppnar anmälan. Gissar att platserna kommer försvinna lika snabbt som  pulkor vid varga vinter. Därför måste jag innan dess ha gått med i en triathlonklubb, om det nu blir Kalmar jag väljer. IM distans skall premiäras sommaren 2012 och helst ÖtillÖ reprisköras. Kalmar och Ö till Ö innebär 16 dagars återhämtning. Kanske i kortaste laget. Men vilken annan IM skall man välja då? Vilka har platser och vilka kostar inte hela semesterkassan? Inte konstigt den moderna människan blir utbränd, alla dessa val!

Ett annat val är: Skall jag tolka trycket i bihålorna och kliet i halsen som en begynnande sjukdom och ta en vilodag och hoppas på bättre tider i morgon och dubbla pass? Eller inga tydliga symptom betyder träning?

Fler lyxvalsproblem, eller lyxsproblemsval eller problemvalslyx: vilka julförberedelser skall sättas på "to do" listan och vilka hamnar på "there is no time to do" listan? Vilka julklappar skall köpas? Vilken mat skall lagas?

Ge mig svaren och släng in en näve tid oxå, tack på förhand.

2 kommentarer:

  1. IM for sure. Vila ja. Köttbullar och knäck- sen är du hemma. Köp 3 getter till familjen på nätet och där har du lite tid vassego :). Blir SUPERKUL att följa om du kör IM, jag väntar ett år! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tack! Vad skönt att någon faktiskt tog tag i mina problem och löste dem. Getterna är en bra idé tjejerna kommer nog bli grymt besvikna över att det inte är i vårt vardagsrum de skall bo. Kram

    SvaraRadera