5 december 2011

Lördagen innehöll styrketräning, dock inte enligt mitt schema, lite väl mycket fokus på de muskler som är involverade när man kastar tunga saker upp på ett flak och sedan ner från flak till containrar. Söndag förmiddag var ångestnivån ganska hög, totalkaos i hela huset och tre otränade pass och en sömnbrist som hette duga. Tog med mig tjejerna på varsin cykel till grusplanen och så sprang vi, de försökte undvika sjöarna med farliga fiskar och jag försökte löpskola, svårt att avgöra vem som lyckades bäst.

På kvällen när hustomtarna checkat ut och det återstod ett berg av arbete valde jag på ett sätt som många troligtvis dömer ut totalt. Jag lämnade sifosos arbetet och drog till Vårby. Efter 80 minuter med Human Ambition hade endorfin nivåerna ökat något. Passet var lärorikt, körde med fenor i ca 30 minuter vilket gjorde underverk men bensparken även utan fenor. Så skön känsla när man känner att man "hittar rätt" när man kommer lägre och snabbare på färre rörelser. Hade riktigt stort överseende med kaoset när jag kom hem. Somnade gott men såklart för sent.

Någon hade fräckheten att ringa och väcka mig mitt i natten, trodde jag, men det var morgon och mitt egenställda larm som ringde. För att komma igång fick det bli lite rörlighets övningar till frukost och till middag ungefär samma sak men lite mer fokus på styrka. Det som hände där emellan var stress, grusiga ögon och två efterlängtade säsongsavslutningar i gympasalen! Har köpt mig två timmar mer "fritid" i veckan 6 veckor framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar