7 december 2011

Snälla tomten

Jag ger inte upp hoppet. Har skrivit till tomten och önskar mig bara en enda sak TID, har så mycket jag skulle kunna använda den till. Jag sen när jag ändå skicka listan skrev jag dit ett par saker till, självstädande hus, färdig dukat bord och en hårklippning.

Än så länge får jag ägna mig åt prioritering gånger flera. När jag låg i vårt tillfälliga sovrum och hade läst om Jul i Byllerbyn funderade jag på att sluta de små blå och somna ifrån allting och slippa välja, men så var jag tvungen att gå på toaletten och då kunde jag ju lika gärna gå ner i mitt ny renoverade lyx gym (övriga familjemedlemmar vet ännu inte att det är ett träningscenter vi har en trappa ner). Kalibrerade om trainern och hoppades på lite mindre motstånd. Letade fram Tabata appen, blev så glad när jag insåg att dagens intervallpass var upplagt utifrån tabata intervaller, 4x(8x20/10sek). Ställde in trainerna på motstånd 0 och trampade igång, hade sällskap att Carina Berg när hon flytta in. Tror att motståndet var något bättre nu, snittade ca 40km/h i intervallerna. Efter 40 minuter var tröttheten som bortblåst, eller åtminstone skjuten på framtiden.
Mitt nyrenoverade träningscenter, 

Igår var det nästan vinter så jag fick premiära mina Ice Bug när jag skulle ut med pannlampa och löpskola. Först teknik tre gånger stod jag och hoppa på framfoten i två minuter, för denna övning var Ice Bug inte dte bästa skovalet, ytterligare några teknikövningar innan det var dax för intervaller. Nu är jag uppe i sammanlagt 16 minuter effektiv löpning, de längsta intervallerna är 4 minuter och den högsta kadensen 196. I mellan åt får jag in ett skönt flyt men sen glömmer jag av mig och höftböjaren drar ihop sig och rumpan åker ut. Nu längtar jag efter snö och fler löpminuter så jag verkligen får möjlighet att utvärdera mina små insektsskor.

Ja så var det allt det andra som står på att göra listan, hm jag kör några varv med sandpappret och sen hoppas jag på ytterligare hustomtar, vi har ju trots allt ett loft. Allt kommer troligtvis vara fixat en dera dagen när jag kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar