1 januari 2012

soffhängande simskoleskolkare

Från och med idag kan jag bara bli mer aktiv. Inledde det nya året med en mycket fysiskt inaktiv dag. Hade simträning inplanerad klockan ett, men med fyra timmars sömn i kroppen kändes det inte som kroppen skulle vara betjänt och stärkt av två timmar i poolen. Ångesten satte dock in när klockan passerat den tidpunkt som jag senast skulle behövt ge mig av för att delta.

Blev en mycket speciell inledning på det nya året. Att ta del av diverse människoöden hör till vardagen för mig och är något som jag värdesätter i livet men att få ta del av ens vänners erfarenheten och livsöden är ännu större. Vissa saker kände jag till medan andra delar var okända. Plötsligt kändes det futtigt att ha ångest över ett missat träningspass. Hade nära till tårar flera gånger under dagen men skratten var ändå de som tog överhand. Tack!

Sista dagen på året var en strålande dag på många sätt, vädermässigt, träningsschemamässigt, löpmässigt och middagsmässigt. Det nya träningsschemat innehåller "riktig" löpning, jag är färdig skolad. Eller åtminstone tillräckligt skolad för att börja springa längre distanser. Känns som evigheter sedan sist. Hässelbyloppet var nog min senaste mil men nu är det dax igen, tjoho. Känns dock overkligt att jag skall kunna göra det med den nya tekniken. Tekniken håller dock vad den lovar nämligen att det skall vara möjligt att springa på halt underlag utan att "slira" runt. Gjorde mina intervaller med sällskap av min "metronome app" 102, 96 och 91 vad kadenserna som gällde. Enda smolket i bägaren är den där smärtan i vaden/smalbenet. Den har du spridit sig till vaden, stödstrumpor till trots.

Efter avslutat träningspass började gästerna droppa in, vissa av oss ägnade oss i stor utsträckning till kökstjänstgöring medan andra barnpassade och resten, som sig bör på en fest, minglade. Tillställningen blev en uppgraderad version av fjolårets nyårstillställning. Vilket även påverkade tiden för sänggående som så här i efterhand kanske borde tidigarelagts. 04.00 är inte en tid värdig för en 35-plusare med morgonpigga barn.

Ett härligt, innehållsrikt, givande år fullt av nya erfarenheter avslutades med en dito helg.


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar