8 januari 2012

konkurrensen hårdnar

Det senaste tillskottet i hemmagymet är eftertraktat av alla.

 Eftersom det var MIN julklapp har jag med gott samvete infört regeln: alla får använda den om jag vill ha den är den min och inga kommentarer som "nu är det min tur" kommer accepteras. Jag antar att det kommer ta några träningspass innan man får in rätta knycken. Samtidigt är jag lite nervös att tanten på Bauhus inte riktigt hade koll när hon rekomenderade vilken upphängningsanordning som skulle säkra min träning. 

Helgen avslutades med en återförening med Human Ambition (två veckor sedan sist!) även om Kronoberg är fräschare så är Vårby så mycket roligare. Det var ett blandat pass, lite teknikövningar för att lära oss minska motståndet bland annat. Så var det 4x50 progressivt, en idealhundring, som blev negativ även idag. Fast det klart hade kanske varit bättre att få köra två gånger än hänga på kanten och bli kall, skall fundera på det till nästa gång. När jag stod i duschen efteråt slog det mig att det dröjer ända till påsk innan almanackan bjuder på några extra lediga dagar. Känns som en evighet! Greta tycker absolut att mamma och pappa skall prata med sina chefer och få lite semester 4 eller 6 veckor i Thailand är det som står på önskelistan.

Fokus i veckan har legat på att trampa trainer, simma och hoppas på att smärtan i smalbenet skulle försvinna. Det senaste två passen på trainerna var ett 75 minuterspass med insprängda intervaller 4x8 minuter och 2x4 minuter med puls 85-90 % övriga passet skulle ligga på 70-75% i puls. Det sistnämnda misslyckades låg lite för högt. Så var det ett 50 km max som fick ersätta löpning, marginellt bättre än sist.

I morgon har jag tid på Idrottskliniken, har mycket mindre ont och hoppas på en OK-stämpel i baken och  löpning på schemat återinfört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar