22 maj 2011

a true beliver or not

Idag tog jag vilodag, smått ofrivilligt men troligen behövligt. Tog även vilodag från hemma arbete bortsett från en timmas fight med syrensticklingar som invaderat vår trädgård. Min plan var att cykla ikväll men så blev vi tillfrågade av grannarna att komma över och grilla och för livet på gatans skulle blev det ett ja. När vi sen höll på att blåsa bort från deras altan kändes det ändå som jag gjort ett ok val.

Men igår var det träning av nostalgi slaget. Jag var och simtränade med Human Ambition. Hade en riktig coach Mikeal Rosén som någon kanske känner till.Känns lite coolt att namedroppa eftersom namn annars är min akilleshäl. Det var stationsträning, riktigt roligt teknik, dragkamp, "panikträning" kan också kallas hållaandanundervattnetså längedukan, och lite kondtionsträning. Såååååååååå mkt bättre än mina egna simpass som har som enda variation vilket väderstreck jag simmar åt. Att träningen var avklarad redan kl nio på morgonen var ett plus att den  börja kvart över sju var ett minus.

Veckans djurtema har fortsatt, tyvärr alldeles för nära inpå, en äckel päckel råtta i MIN TRÄDGÅRD och jag som just köpt en solstol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar