27 maj 2011

Teama vecka:Att välta en cyklist

Tisdagen bjöd på ett fantastiskt novemberväder, stormbyar och regn dess emellan lite sol. På morgonen höll jag på att blåsa omkull, välta åt sidan helt enkelt när jag cyklade över broarna påväg mot jobbet. Så en ny sport har ersatt "att välta en ko" den här veckan. På hemvägen beslutade jag mig för en tur ut på Ekerö för att få några extra mil i benen, solen sken och det blåste kuling eller nåt. När jag kom till Drottningholm tornade det upp sig ett gigantiskt svart, inte askmoln, men ösregnsmoln och jag var på vippen att vända. Tog mig dock samman och tänkte att man vet aldrig vad ”turen runt sjön” kommer erbjuda för väderförhållanden så det är lika bra att träna i värsta tänkbara. Omväg blev på 25 km, det var vad lårmusklerna mäktade med.

Onsdagen fortsatte i höstvädretstecken, solen sken på oss när vi körde Tabata lunch. Jag sken inte som en sol när jag körde andra omgången ruscher i trappa! När jag kom ut på eftermiddagen för att cykla hem sken solen så skönt i 50 meter sen kom skyfall efter skyfall. Det är inte sant som de säger "inget dåligt väder bara dåliga kläder", ibland finns det faktiskt inga bra kläder. Jag hämtade hem två mycket trötta Cappellaros från dagis, och den dagens middagssittning var en större utmaning än en cykeltur i storm.

Torsdag hela långa dagen sken solen!

Fredag var det ickeadekvat väder för årstiden igen. Inte en kvadratcentimeter på min kropp var torr när jag klev in på kontoret. Liknade mer ett dagisbarn än en yrkesverksam psykolog, lämnade lerpölar efter mig.  Lagom till lunch var det uppehåll och jag bestämde mig för att jobba på att skapa en fredags rutin och begav mig ut på intervall träning. Det var tugnt!!!! Idag blev det åtta femhundringar dock inte i mer än 4 minuters tempo i snitt, varavade femhundringarna med tvåhundringar jogg. LAgom till hemfärd kom regnet. Nu tar jag träningsledigt över helgen. Packar inte en enda träningsatteralj i min charter väska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar