9 maj 2011

Mysig måndag

Utomhus frukost och kroppsarbete, så inleddes dagen. G försökte komma fram till vem vi var när vi låg där i rabatten, Byggare BoB nja, Händige Many nix, sen kom hon på det. Vi var ju bondar som morbror Niklas. För bondar dom rensar gräs, fast det klart morbror N är ju mest snickare nu för tiden. Sen har äventyren avlöst varandra. Åka buss är alltid spännande, att äta sushi utomhus med fontänkant som bord är "jätte roligt". Nästa punkt på agendan var mest äventyrligt, eller nervöst kanske passar bättre, för mamma. Två små åskådare medan tandläkartanten tog i tu med karies och baktus. Extra spännande blev det när stora gick med lilla på toaletten och endast stora kommer tillbaka och meddelar "Hon har bajsat och jag kan inte torka". Det var bara att be om en liten paus. Som kompensation ritade G fina konstverk som tant tandläkaren och tant tandsköterskan fick pryda sina väggar med. Dagens sista äventyr för de små var en cykeltur till parkleken "Gulsippan" ett par km trampande. En aura av stolthet omgärdade både mor och dotter, kanske mest mor.

Sen var det bara mamma som hade ytterligare åtaganden, simma simma simma! Å vad jag hellre hade stuckit ut och tränat löpning, men när jag ligger där och guppar i september någonstans mellan Sandhamn och Utö kommer varje simmad meter kännas som en god investering. Fick lite teknink tips, välbehövligt! Väl hemma fick jag meddelande om att jag kan få simma med min lagkamrat Erika och Human Ambition, flott. Nu flyter jag in i drömmarnas land.

2 kommentarer:

  1. Hann jag lika många aktiviteter på en dag då du var liten? I alla fall skulle jag aldrig kommit på tanken att ta med er till tandläkaren!jag ser hela senariot framför mig, hoppas din tandläkare har humor!

    SvaraRadera
  2. Det var tur det var en kvinnlig tandläkare tror jag:-)

    SvaraRadera