23 maj 2011

Plastikkirrurgin har gjort sitt intåg

Ibland är det tvära kast mellan "mysiga måndag" och "monster måndag", idag var det ett knöligt plåster, som var vändpunkten från det förstnämnda till det sistnämnda. Lite frukost var vad som krävdes för att tygla monstret. Vi höll oss inne hela förmiddagen den officiella orsaken var "växlande molninghet" den inofficiella var vår oinbjudna trädgårdsgäst som jag observerade igår.

Jag har gjort ett besök i en helt annan värld, den där världen där glamour, botox, gucci och väteperoxid är vardagsmat. Mitt utflyktsmål var till plastikkirurgen, hm jag hoppas det var en one timer. Efteråt skulle jag fira med en latte från Seven eleven, det är jätte svårt att dricka kaffe ur en plastlocksmugg när man har en bedövad kind, tur jag var ensam i bilen. Hur jag såg ut och lät när jag skulle prata skulle passat bra på youtube.

Efter en grovarbetar portion av pasta gav jag mig ut på en löptur,  för några år sedan var jag tvungen att vänta tre timmar efter jag ätit innan jag träna. Sen mitt liv berikades med barn har jag fått lära sig att träna oavsett magsäckens status, brukar funka men idag var det tungt. Jag höll en bra låg puls, 162 i snitt det påverkade såklart tempot och resultatet blev årssämsta tiden på milen, 50.32. Svårt det där med att kombinera löpning och cykling, cykling ger lårmuskler som gör löpningen tung. Efter Vätternrundan måste jag dra ner på cykling och öka på löpningen. Nu skall jag dock öka på sömnkontot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar