7 maj 2011

en tredjedel

Idag har jag samlat på mig några kilometer tillsammans med nye polaren och gamle svågern, gamle som i samma som förra veckan. Det blev en tredjedels vätternrunda. Och ja det är skillnad på cykel och cykel, åtminsone i strålande sol och måttlig vind. Min gamle följeslagare mr Garmin har tappat all sans och har ingen kontakt med sina satelliter varpå jag inte fått någon bra koll på statestiken. Idag har jag i alla fall koll på 70 av de 100 kilometrarna tackvare att min partner in crime har en fungerande Garmin. Vi snittade 29.6 km/h det känns bra och det känns bra att jag faktiskt inte har koll på den exakta tiden för den sista milen. Lilla G hade inte lika bra flyt med sitt cyklande idag, hon har fått smaka på asfaltsexemen både på armen och hakan, hon hämta sig aldrig riktigt på hela dagen och somnade tillslut i soffan.

Dagen avslutades med en lite väl hårt grillad middag sällskapet skötte sig dock väl och åt med god min, det tackar vi för. Mycket nära att köra en copy cat på dotterns kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar