20 maj 2011

som att bo på landet

Den här veckan har jag haft mer eller mindre intressanta möten med djur på mina resor till och från jobbet. Duvorna verkar vara exceptionellt långsamma i år, har varit läskigt nära att krocka med flera stycken. Sen var jag någon ynka meter från en äckel päckel råtta, en något sötare ekorre och en helt okey hare.

Det har blivit japanskt till lunch två gånger den här veckan, sushi och Tabata. Det är så grym träning, Jill hade även lyckats stoppa in några ruscher, i en av Tantolundens backar, i passet. Undrar vilka deltagare jag skulle kunna få med mig och köra lite Tabata i trädgården i sommar. Stora fröken Cappellaro med all säkerhet sen är frågan om det blir några fler.

Även fredagslunchen blev av det aktiva slaget. Intervaller 6 x 1000 m, joggvila 250m mellan varje plus ca 1500 m uppdelat på uppvärmning och nedvarvning. Träningsveckan är dock inte slut även om jag måste medge att benen känns lite stumma och energin börjar tryta. I morgon bitti, way to early, skall det tränas simning med riktiga proffs.

2 kommentarer:

  1. Heja på Jenny! Mamma undrar, hur katten orkar du?Ja alltså nån katt hade du ju inte stött på ännu och vår katt är ju död enligt G!

    SvaraRadera
  2. Nu får du allt ta och lugna ner dig lite .... hade faktiskt tänkt och hälsa på er i sommar(om det finns ngt kvar av dig. Lilla E och jag ska backpacka och tågluffa några dagar bl.a. till Hufudstaden. Var nu rädd om dig. P&K

    SvaraRadera